Honda CR-V Hybrid na targach IAA we Frankfurcie (2019)

Honda opracowała bardzo ambitną strategię rozwoju marki, zgodnie z którą do 2025 r. 100% samochodów tej marki sprzedawanych w Europie, będzie dostępnych w wersji z napędem elektrycznym. Jednym z elementów strategii było zaprezentowanie podczas międzynarodowych targów we Frankfurcie nowych napędów hybrydowych.

Honda CR-V Hybrid dostępna w sprzedaży od początku 2019 r. to pierwszy SUV Hondy wyposażony w hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Model po otrzymaniu nowego napędu zachował swoje wnętrze – nadal jest przestronne i komfortowe.

Napęd Hondy CR-V Hybrid jest skonstruowany z dwóch silników elektrycznych, silnika benzynowego pracującego w cyklu Atkinsona oraz wysoko wydajnego akumulatora litowo – jonowego. Napęd współpracuje z bezstopniową przekładnią zapewniającą wysokie osiągi.

Model jest dostępny w dwóch wersjach – z napędem na przednia oś oraz z napędem na cztery koła. Do dyspozycji kierowcy pozostawiono również inteligentny system doboru trybu jazdy i-MMD. System hybrydowy i-MMD Hondy korzysta z jednostki sterującej Power Control Unit, w celu kontrolowania zużycia paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny z trzech trybów pracy układu napędowego, to jest EV, Hybrid Drive i Engine Drive.

Pierwszy tryb pozwala na bezemisyjną jazdę samochodem. Tryb Hybrid Drive angażuje silnik spalinowy i silniki elektryczne, natomiast Engine Drive uruchamia wyłącznie silnik spalinowy, (np. podczas jazdy autostradą). Wybór i przełączanie między poszczególnymi trybami odbywa się w sposób całkowicie zautomatyzowany.