Hyundai Sonata Hybrid – model z panelami słonecznymi na dachu

Hyundai Sonata Hybrid – model z panelami słonecznymi na dachu

Hyundai Sonata Hybrid to unikatowy model auta, który wyróżnia się nie tylko ze względu na to, że oferuje technologię Active Shift Control, ale również dlatego, że posiada system paneli słonecznych.

Model posiada również nietypowy grill typu cross hole, a obręcze kół wykonane z lekkich stopów i tylny spojler nadają mu wyjątkowy charakter. Panele słoneczne zostały zastosowane w postaci systemu paneli słonecznych. Został on skomunikowany z akumulatorem, w celu zwiększenia zasięgu jazdy i zapobieżenia rozładowaniu akumulatora. System ładuje baterie przez 6 godzin, aby zwiększyć zasięg jazdy nawet o 1300 km rocznie.

Zastosowanie NFC

Ciekawą funkcją oferowaną przez omawiany model jest zastosowanie technologii komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) w celu bezprzewodowej transmisji danych NFC, w celu obsługi funkcji „Cyfrowego Kluczyka” za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na smartfony. Warunkiem działania technologii jest znajdowanie się czytnika i urządzenia w niewielkiej odległości.

Autonomiczne hamowanie w razie ryzyka kolizji

W trosce o bezpieczeństwo jazdy producent zastosował wiele funkcji bezpieczeństwa. Kierowcę wspierają m.in. asystent utrzymywania pasa ruchu oraz asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu. System ostrzegania przed kolizją wykrywa pieszych, rowerzystów i innych uczestników ruchu oraz ostrzega kierowcę o innych sytuacjach awaryjnych.

W razie potrzeby zostaje uruchomiony układ hamowania (autonomicznie). System zapobiegania kolizjom opiera się na działaniu przedniego radaru i kamery ostrzegając kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a dodatkowo ocenia niebezpieczeństwo kolizji. Jeżeli kolizja jest nieunikniona zostaje zastosowana największa siła hamowania.

Zastosowanie technologii ASC

Technologia Active Shift Control została zastosowana po raz pierwszy właśnie w omawianym modelu. Jej głównym zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa oraz poprawa dynamiki jazdy. Hyundai ASC opiera się na zastosowaniu nowego oprogramowania w jednostce sterowania napędem hybrydowym, która kontroluje pracę silnika elektrycznego. Tym samym wyrównuje ona prędkość obrotową silnika i skrzyni biegów, skracając czas zmiany biegów nawet o 30%.