News

Kia prezentuje nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in

Kia Motors zaprezentowała dziś nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid, czyli flagowego i sprzedawanego na całym świecie SUV-a z zespołem napędowym o bardzo niskiej emisji dwutlenku węgla. Sorento z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in łączy znakomitą funkcjonalność z niskimi kosztami użytkowania i z bardzo dobrymi osiągami. Nowe Sorento Plug-in Hybrid to już drugi model ze zelektryfikowanym zespołem napędowym – obok Sorento Hybrid – w gamie Sorento czwartej generacji. Do napędu nowej odmiany służy mocna benzynowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem, akumulator o sporej pojemności i silnik elektryczny o dużej mocy. Na krótkich dystansach Sorento Plug-in Hybrid może być wykorzystywane jako bezemisyjne auto elektryczne.

– Znakomita funkcjonalność, niskie koszty użytkowania i duża moc

– Wersja Plug-in Hybrid odznacza się najniższą emisją i najmocniejszym zespołem napędowym w gamie Sorento

– Hybrydowy zespół napędowy składa się z akumulatora o pojemności energetycznej
13,8 kWh oraz z silników – elektrycznego o mocy 66,9 kW i spalinowego, turbo-doładowanego T-GDi o pojemności 1,6 l oraz z 6-stopniowej przekładni automatycznej

– Najnowsza odmiana Sorento, mimo hybrydowego zespołu napędowego ze sporym akumulatorem, oferuje miejsce aż dla siedmiu osób

– Szeroka gama systemów asystujących oraz poprawiających komfort obsługi i podróżowania, a także umożliwiających łączność ze światem zewnętrznym

– Sprzedaż w Europie rozpocznie się na początku 2021 r., z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km

Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie, która zapewnia nie tylko maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność, ale również miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje zarówno obszerny bagażnik, jak i aż siedem miejsc siedzących – podobnie, jak pozostałe wersje silnikowe w gamie flagowego SUV-a marki Kia.

W pierwszej połowie 2020 r. zelektryfikowane wersje wszystkich modeli marki Kia – w tym samochody typu „mild hybrid”, hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz elektryczne – stanowiły około jednej czwartej wszystkich aut marki Kia sprzedanych w Europie*.

Sprzedaż nowego Sorento Plug-in Hybrid rozpocznie się na wybranych rynkach w Europie na początku 2021 roku, w standardzie z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

Wysoka moc, niska emisja

Sorento Plug-in Hybrid to nie tylko model o najniższej emisji dwutlenku węgla w gamie flagowego SUV-a marki Kia w Europie, ale także najmocniejszy. Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc wynoszącą 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm.

Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.

Zasięg na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid wystarcza, aby większość codziennych podróży wykonać z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Wielkość zasięgu na energii elektrycznej oraz emisja dwutlenku węgla oczekują na homologację i zostaną podane do wiadomości przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.

Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umożliwia ona równoległe przenoszenie momentu obrotowego spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii.
Dzięki temu reakcja zespołu napędowego na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jest natychmiastowa, a dostęp przy wyższych prędkościach do mocy zgromadzonej w akumulatorze – bezpośredni.