Land Rover Defender (2020) – premiera już we wrześniu

Land Rover Defender (2020) – premiera już we wrześniu

Wygląda na to, że Land Rover Defender (2020) zostanie zaprezentowany już we wrześniu. Ikoniczny model pojawi się w nieco nowej odsłonie, po wprowadzeniu modyfikacji związanych z designem nadwozia.

Land Rover Defender był produkowany w latach 1983 – 2016. W 2019 r. powrócił do salonów, jednak w zdecydowanie nowej odsłonie. Przeprojektowany Defender, który obecnie znajduje się w fazie testów, jest prototypem trzydrzwiowego modelu. Krążą plotki, że na rynku pojawi się także wersja pięciodrzwiowa.

Trzydrzwiowy model poprzedniej generacji był znany jako Defender 90 – liczba w nazwie nawiązywała do średnicy koła podanej w calach. Rzeczywisty rozstaw osi wynosi około 93 cale. Poprzednia pięciodrzwiowa wersja Defendera była znana jako Defender 110 i charakteryzowała się 110 – calowym rozstawem osi. Wygląda na to, że nazewnictwo zostanie utrzymane w tej samej konwencji.

Model otrzyma nową platformę, która wymaga zastosowania niezależnego zawieszenia z przodu i z tyłu. Nowe tylne zawieszenie jest dobrze widoczne w zdjęciach, które wyciekły do sieci. Według plotek, nowy Land Rover Defender będzie korzystał z rozwiązań konstrukcyjnych charakterystycznych dla Range Rovera.

Jednocześnie, nowy Land Rover Defender, podobnie jak jego poprzednik będzie charakteryzował się doskonałą wydajnością w czasie jazdy w terenie. Według informacji, które wyciekły do sieci, model będzie dostępny w szerokiej gamie silnikowej, obejmującej trzy silniki benzynowe i trzy silniki wysokoprężne.

Największą moc zapewnią P400 i P400e. Silnik P400 jest 3 – litrowym silnikiem z turbodoładowaniem, zaś P400e to hybryda typu plug-in łącząca 2 – litrowy silnik z turbodoładowaniem z silnikiem elektrycznych. Oba warianty oferują moc rzędu ponad 400 KM.

Nowy Land Rover Defender nie będzie produkowany w Wielkiej Brytanii. Planowane miejsce produkcji to fabryka w Nitra, na Słowacji.