Lexus RC 300h (2019) – sportowe coupe po zmianach designu

Lexus RC 300h (2019) – sportowe coupe po zmianach designu

Lexus RC 300h przeszło lifting, który doprowadził do zmiany designu oraz zawężenia gamy silnikowej Lexusa RC 300h. Model będzie dostępny wyłącznie w wersji hybrydowej z 223 KM pod maską.

Przyczyną wprowadzenia zmian było wejście w życie nowej normy pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin WLTP jesienią 2018 r. w Unii Europejskiej. W konsekwencji do wprowadzenia zmian zostały zmuszone m.in. BMW M3, Jaguar XJR575.

Wejście w życie normy WLTP doprowadziło do wyeliminowania z gamy silników Lexusa silnika benzynowego o mocy 245 KM o pojemności 2.0. Jednostka po raz pierwszy została zastosowana w wersji RC200t, a następnie w wariancie RC 300. Obecnie jedyną dostępną jednostką napędową jest hybrydowy napęd, który składa się z silnika o pojemności 2,5 l pracującego w cyklu Atkinsona z częścią elektryczną. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem skrzyni e-CVT.

Napęd generuje 181 KM (silnik benzynowy), a dodatkowa moc jest generowana z energii pobieranej z wodorkowo – niklowego akumulatora, co łącznie daje 223 KM. Model osiąga przyspieszenie do 100 km/h w ciągu zaledwie 8,6 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.

Ceny Lexusa RC 300h (2019) po liftingu zaczynają się od 224 900 zł.