Mazda CX – 30 – mniej znaczy więcej, ale tylko w designie

Mazda CX – 30 – mniej znaczy więcej, ale tylko w designie

Nowa Mazda CX – 30 zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2019 r., została zaprojektowana zgodnie z zasadą mniej znaczy więcej – naczelną regułą minimalizmu. Jednocześnie jednak w zakresie technologii i rozwiązań konstrukcyjnych dzieje się wiele.

Mazda CX – 30 charakteryzuje się nieco innym designem, niż poprzednicy. Oczywiście, to nadal jest sposób projektowania zgodny z filozofią Kodo, jednak można zaobserwować, że pewną zmianę w sposobie projektowania, o czym dalej. Przejdźmy jednak do konkretów. Nowa Mazda CX – 30 posiada 4395 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1540 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 2655 mm.

Mazda CX – 30 łączy kompaktowość i parametry charakterystyczne dla auta miejskiego, z przestronnością kabiny i funkcjonalnością właściwymi dla SUV-a. Pod maską znajduje się nowa generacja silnika Skyactiv – Vehicle Architecture wyposażony w technologię Spark Plug Controlled Compression Ignition. Model posiada napęd na cztery koła i-Activ współpracujący z systemem G – Vectoring Control, który poprawia stabilność jazdy.

Nowa Mazda CX – 30 posiada system Driver Monitoring, który zwiększa bezpieczeństwo jazdy i poprawia komfort kierowcy. Na rynku będzie dostępna wersja hybrydowa, która posiada napęd złożony z systemu M-Hybrid łączącego elektryczny silnik i baterię litowo – jonową z silnikami benzynowymi Skyactiv.

Natomiast design Mazdy CX – 30 różni się nieco od tego, który znamy z 2010 r. Filozofia Kodo przeszła prawdziwą ewolucję – nie rewolucję, ponieważ zmiany nie są znaczne, ani nie nastąpiły szybko. Mazda wyraźnie stopniowo zmierza do jak najbardziej minimalistycznych koncepcji pojazdów samochodowych. Nie można też oprzeć się wrażeniu, że Mazda definiuje wyrafinowany, elegancki styl na rynku motoryzacyjnym.