News

Mercedes-AMG GT Black Series najszybszym seryjnym samochodem

Nowy Mercedes-AMG GT Black Series (zużycie paliwa w cyklu łączonym:
12,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym: 292 g/km) jest blisko
spokrewniony z maszynami wyścigowymi. Jak blisko? Kierowca GT3
Maro Engel w imponującym stylu zademonstrował to na północnej pętli
Nürburgringu. Notując oficjalnie zmierzony i poświadczony notarialnie
czas 6:43,616 min dla toru o długości 20,6 km (bez prostej na odcinku
T13) oraz 6:48,047 min dla nitki o długości 20,832 km (z prostą w sekcji
T13), nowy „meteor” V8 plasuje się w czołówce kategorii „samochodów
sportowych” dopuszczonych do ruchu ulicznego i zajmuje pierwsze
miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.
Maro Engel maksymalnie wykorzystał potencjał, jaki seryjnie oferuje nowy
Mercedes-AMG GT Black Series – w tym jego najpotężniejszy w historii
seryjny silnik AMG V8 o mocy 537 kW (730 KM), wyrafinowaną aerodynamikę
oraz liczne możliwości regulacji zawieszenia. Na przykład przedni spojler,
wykonany z włókna węglowego, został wysunięty do położenia Race, a dolne
i górne płaty tylnego skrzydła przyjęły środkową pozycję. Regulowane
zawieszenie AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o 5 mm
z przodu i o 3 mm z tyłu, by jeszcze bardziej wzmocnić efekt działania
przedniego dyfuzora. Równocześnie ustawiono maksymalne możliwe
pochylenie kół: -3,8° z przodu oraz -3,0° z tyłu. W przypadku regulowanych
Informacja prasowa
20 listopada 2020 r.
Mercedes-Benz Polska, Dział PR, ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa
Mercedes-Benz – Marka Daimler AG
Strona 2
stabilizatorów 35-letni Engel, jako zawodowy kierowca, zdecydował się na
najtwardsze z trzech możliwych ustawień, a z 9-stopniowej skali kontroli trakcji
AMG wybierał pozycję szóstą lub siódmą – w zależności od odcinka toru.
Nabywcy AMG GT Black Series również mogą korzystać ze wszystkich tych
ustawień.
To samo dotyczy opon Michlien Pilot Sport Cup 2 R MO z „miękką”
mieszanką, które stanowią standardowe wyposażenie samochodu i zostały
opracowane we współpracy z firmą Michelin jako partnerem rozwojowym
konstrukcji, specjalnie dla topowej odmiany AMG GT. Najwyższy możliwy
poziom bezpieczeństwa obok standardowego, ceramicznego układu
hamulcowego AMG zapewnił opcjonalny pakiet Track z systemem ochrony
w razie dachowania i czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa.