Mercedes Benz E-Class po liftingu: latem 2020 r. dostępne w Europie

Od 1946 r. Mercedes Benz sprzedał ponad 14 milionów egzemplarzy tego modelu, uchodzącego za najlepiej sprzedający się w historii tej marki. W 2016 r. model zmienił się nie do poznania – stylistyka dziesiątej generacji charakteryzuje się minimalistycznym, ale zarazem nieco agresywnym designem oraz ekskluzywnym wnętrzem wykończonym za pomocą materiałów o wysokiej jakości.

Dziesiąta generacja charakteryzuje się również bogactwem innowacyjnych technologii, w tym systemami wspomagania kierowcy. To połączenie okazało się skuteczne – do tej pory na świecie zostało sprzedanych ponad milion egzemplarzy sedana i kombi. Latem 2020 r. sedan i kombi klasy E będą dostępne w sprzedaży w salonach samochodowych w Europie jako pierwsi przedstawiciele serii po liftingu. Wkrótce potem pojawią się modele coupé i kabriolet.

Bardziej komfortowe wnętrze

W modelach nowej generacji pojawiły się dwa duże ekrany w standardzie, posiadające przekątną 10,25 cala. Pojawił się także system sterowania głosem i tzw. rzeczywistość rozszerzona. Kierowca na obrazie wideo może odczytywać dodatkowe informacje, na przykład numery domów.

Systemy wspomagania jazdy nowej generacji

Modele po liftingu zostały wyposażone m.in. w aktywnego asystenta odległości DISTRONIC z regulacją prędkości, odbierającą dane z LifeTraffic. Modele klasy E mogą rozpoznawać niebezpieczne sytuacje na drodze i reagować na nie, zanim kierowca zorientuje się co się dzieje. Po wykryciu korków DISTRONIC zmniejsza prędkość automatycznie, ale i tak ostatnie słowo należy do kierowcy.

Inne innowacyjne systemy wspierania kierowcy to aktywny asystent cofania, kierowania i hamowania – są to osobne systemy ułatwiające wykonywanie manewrów. Asystent kierowania pomaga w utworzeniu pasa ratunkowego, dla przejeżdżających ambulansów i wozów strażackich.

Aktywny asystent martwego pola zmniejsza ryzyko kolizji z innymi uczestnikami ruchu drogowego – np. z przejeżdżającymi rowerzystami. Pakiet parkowania z kamerą 360 stopni ułatwia manewrowanie wzdłuż równolegle usytuowanych przeszkód, np. ścian garażu.

Ochrona przed kradzieżą

Nowością po liftingu jest też funkcja śledzenia w przypadku kradzieży oraz ostrzeżenia – o ochronie przed odholowaniem, przed kradzieżą i uszkodzeniu podczas kolizji. Właściciel pojazdu będzie mógł również dezaktywować kluczyk za pomocą smartfonu – na wypadek jego zgubienia lub kradzieży.

Zelektryfikowany układ napędowy

Ważną zmianą w Klasie E jest elektryfikacja układu napędowego. Pod maską pojawią się nowe silniki rzędowe. Nabywcy będą mieć do wyboru hybrydy plug in, które trafią także na amerykański rynek.