Mitsubishi Outlander PHEV (2019) po liftingu

Mitsubishi Outlander PHEV (2019) po liftingu

W 2019 r. na rynku pojawi się odświeżona wersja modelu Mitsubishi Outlander PHEV. Jego wygląd został odświeżony, a hybrydowy zespół napędowy zmodernizowano.

Model zadebiutował w 2013 r. stając się popularnym hybrydowym SUV-em plug-in dostępnym na rynku. Mitsubishi Outlander PHEV zyskał duże uznanie głównie dzięki możliwości jazdy w trybie elektrycznym na co dzień, na dystansie do 50 km (do pracy, do supermarketu itd.). Naładowanie akumulatorów ze stacji szybkiego ładowania zajmowało 30 minut.

Napęd nadal bazuje na dwóch silnikach elektrycznych – jeden jest umieszczony z przodu, a drug z tyłu. Osie nie mają fizycznego połączenia.Zaawansowany układ elektroniczny zapewnia niezawodną pracę napędu. W ramach liftingu silnik benzynowy o pojemności 2 l funkcjonujący w cyklu Otto został zastąpiony jednostką o pojemności 2,4 l pracującą w cyklu Atkinsona. Wyróżnia się ona znacznie lepszą kulturą pracy i wyższym momentem obrotowym, co bez wątpienia przekłada się na lepsze osiągu bez ryzyka zmniejszenia zasięgu w trybie elektrycznym.

Pojemność akumulatora trakcyjnego została zwiększona o 15%. Z kolei jego moc wzrosła o 10% i wynosi 13,8 kWh. Podobnie prezentuje się wydajność generatora i mocy tylnego silnika elektrycznego. Silnik spalinowy pełni rolę generatora prądu zasilającego akumulatory, które może nałądować do poziomu 70%.

Ważną zmianą dla kierowcy będzie wzbogacenie układu jezdnego o dodatkowe dwa tryby jazdy. Oprócz Normal i 4WD LOCK dostępne są tryby Snow i Sport. Tryb snow dostosuje pracę napędu i zawieszenia do ośnieżonej, śliskiej nawierzchni przeciwdziałając poślizgom. Tryb Sport jest dedykowany do jazdy dynamicznej.