Nowe BMW 545e xDrive

Topowy model pośród hybrydowych wersji plug-in. Nowe BMW serii 5 z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i napędem na wszystkie koła oferuje maksymalną wydajność energetyczną i dynamikę. Rozszerzenie BMW serii 5 do pięciu modeli hybrydowych plug-in.

Dziesięcioletni plan zrównoważonego rozwoju podkreśla zaangażowanie BMW Group w realizację celów paryskiego porozumienia klimatycznego. Głównym elementem jest przy tym rozwój elektromobilności. Do końca 2019 roku sprzedano ponad 500 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów, a do końca 2021 roku ma ich być ponad milion. BMW serii 5 stanowi istotny element realizacji zarówno dotychczasowych, jak i przyszłych celów. Modele hybrydowe plug-in BMW serii 5 sprzedane w 2019 roku na świecie w liczbie prawie 50 tysięcy egzemplarzy były najbardziej popularnym zelektryfikowanym modelem w portfolio BMW Group.

Rozszerzenie nowej BMW serii 5 do pięciu modeli hybrydowych plug‑in.

Po rozszerzeniu z dwóch, do pięciu modeli, z innowacyjnym napędem hybrydowym plug-in, nowe BMW serii 5 będzie posiadać najszerszą ofertę pojazdów PHEV w palecie modeli BMW Group.

Nowe modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ BMW eDrive najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie jest nowe BMW 530e Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,8–1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,8‑13,7 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 42–39 g/km)* oraz nowe BMW 530e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1‑2,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,4–15,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 49–46 g/km)*.

W listopadzie 2020 r. zadebiutuje nowe BMW 530e Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,9‑14,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47–43 g/km)* oraz nowe BMW 530e xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3‑2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,9–15,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 52–49 g/km)*.

Topowy model: nowe BMW 545e xDrive Limuzyna.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4–2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,3–15,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 54–49 g/km)* napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM) połączony z wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z BMW TwinPower Turbo o mocy 210 kW (286 KM), co daje łączną moc 290 kW (394 KM). Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowe BMW 545e xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s*. Jest to więc zdecydowanie najbardziej dynamiczna wersja pośród sześciocylindrowych hybryd plug-in BMW.

Inteligentnie sterowana interakcja obu napędów sprawia, że nowe BMW 545e xDrive łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów. Umożliwia jazdę na samym napędzie elektrycznym w ruchu miejskim, ekonomiczne dojazdy z domu do pracy, a także dynamiczną jazdę i wygodne podróże na długich dystansach. Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszący 54–57 km* i średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,4–2,1 l/100 km* nowe BMW 545e xDrive łączy w sobie typową dla tej marki dynamikę jazdy i wysoki komfort na długich dystansach, z niezwykle efektywnym wykorzystaniem zasobów naturalnych.

Najnowszy model hybrydowy plug-in BMW serii 5 wyposażone jest w akumulator litowo-jonowy 400 V umieszczony pod tylną kanapą w sposób niezajmujący wiele miejsca. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 410 litrów możliwości transportowe BMW 545e xDrive są tylko nieznacznie mniejsze, niż w przypadku wersji benzynowej czy wysokoprężnej.

Różne tryby jazdy i maksymalna wydajność od różnych zastosowań i wymagań.

Aby w każdej sytuacji jak najlepiej wykorzystać połączenie gładkiej i równej pracy sześciocylindrowego silnika rzędowego i napędu eDrive, BMW 545e xDrive oferuje wiele sposobów zarządzania energią. Naciśnięcie odpowiedniego przycisku na konsoli środkowej umożliwia wybranie różnych trybów jazdy, które po części można dostosować do własnych preferencji.

Standardowym ustawieniem jest tryb HYBRID, który zapewnia zrównoważoną pracę i inteligentną interakcję pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym. W menu iDrive jako ustawienie domyślne można też wybrać tryb ELECTRIC. W trybie HYBRID działa przede wszystkim silnik elektryczny, silnik spalinowy włącza się tylko przy wyższych obrotach lub mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Dzięki powiązaniu z systemem nawigacyjnym interakcja pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym dostosowywana jest perspektywicznie i precyzyjnie do przebiegu trasy, topografii i innych sytuacji podczas jazdy. Rekuperacja przy zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu zwiększa zasięg w trybie elektrycznym. Zyskane w ten sposób rezerwy energii wykorzystywane są przede wszystkim do jazdy bez lokalnej emisji spalin na odcinkach trasy prowadzących przez tereny zabudowane.

Dwukrotne naciśnięcie przycisku HYBRID powoduje włączenie tego trybu pracy w jeszcze wydajniejszej wersji (HYBRID ECO PRO). Zużycie paliwa zmniejsza również funkcja swobodnego toczenia działająca przy zdjęciu nogi z gazu. Sterowanie oparte na nawigacji i czujnikach optymalizuje również skuteczność odzysku energii hamowania. Bezstopniowa adaptacyjna rekuperacja działa ze szczególnie dużą siłą hamowania na przykład przy zbliżaniu się do skrzyżowania lub poprzedzającego pojazdu.

W trybie SPORT silnik elektryczny wspomaga sześciocylindrowy silnik benzynowy, zapewniając maksymalną moc systemową 290 kW (394 KM). Tryb skonfigurowany jest do dynamicznej jazdy, a zmiana biegów odbywa się w sportowy sposób.

Z kolei tryb ELECTRIC umożliwia jazdę bez lokalnej emisji spalin na dystansie do 57 km* i z prędkością do 140 km/h.

Wyjątkowe brzmienia, wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Nowy „odgłos gotowości do jazdy” w BMW 545e xDrive jest wynikiem współpracy z kompozytorem Hansem Zimmerem i po naciśnięciu przycisku start/stop ma zapowiadać kierowcy radość z jazdy na napędzie elektrycznym.

W celu akustycznego ostrzegania pieszych podczas jazdy w trybie elektrycznym zewnętrzny zestaw głośnikowy emituje charakterystyczny dźwięk stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW. Dźwięk przy prędkościach do 30 km/h sygnalizuje obecność samochodu, nie pogarszając komfortu akustycznego osób przebywających w jego wnętrzu.

Również za pośrednictwem systemu audio „Active Sound Design” zapewnia autentyczne, a w trybie SPORT szczególnie intensywne brzmienie wewnątrz samochodu podczas jazdy.

Elektromobilność i łączność sieciowa: usługi cyfrowe do hybryd plug‑in BMW serii 5.

Dzięki innowacyjnym usługom cyfrowym BMW Group aktywnie przyczynia się do dalszego zwiększania atrakcyjności zelektryfikowanych pojazdów.

Funkcja BMW eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej i innych określonych obszarów w miastach. Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in BMW jest nagradzana unikalnym na skalę światową programem bonusowym BMW Points.

System nawigacyjny wyświetla nie tylko stacje benzynowe, ale także publiczne stacje ładowania. Przy wyborze stacji ładowania kierowca otrzymuje oprócz informacji o przewidywanej dostępności również rekomendacje pobliskich restauracji lub kawiarni. Ponadto BMW umożliwia klientom BMW Charging rezerwowanie z pojazdu przystosowanej do tego stacji ładowania na określony czas.

Również inne produkty i usługi BMW Charging sprawiają, że ładowanie w domu i w miejscach publicznych jest łatwe i wygodne. Wśród nich są różne wersje stacji Wallbox, w tym serwis instalacyjny, indywidualne taryfy za ekologiczną energię elektryczną oraz dostęp do największej na świecie sieci publicznych stacji ładowania, która w samej Europie obejmuje ponad 155 tysięcy punktów ładowania.

Standardowa klimatyzacja postojowa, poprzez dodatkowe ogrzewanie lub schładzanie wnętrza, zapewnia optymalny komfort we wszystkich porach roku. Ustawienie przygotowania temperatury na określoną godzinę odjazdu podczas ładowania zapewnia uzyskanie maksymalnego zasięgu w trybie elektrycznym. Ustawień dokonywać można w samochodzie lub w aplikacji My BMW.

 

* Wartości tymczasowe.

Wartości zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii ustalane są zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą samochodów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego i mogą się zmienić w trakcie konfiguracji.

Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.