Peugeot e-2008 w nowej odsłonie na 2020 r. – co się zmieniło?

Nowy model Peugeot 2008 jest dostępny także w wersji elektrycznej, jako e-2008. Pod jego maską znajduje się silnik o mocy 100 kW, co odpowiada 136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 260 Nm.

Peugeot 2008 w wersji spalinowej jest natomiast dostępny w wariantach z ekologicznymi silnikami wspieranymi przez system Stop & Start. W gamie silników oprócz benzynowych jednostek PureTech znajdziemy Diesla BlueHDi, w tym m.in. sportowy silnik PureTech 155 zintegrowany ze skrzynią biegów EAT8 z funkcją Quickshift.

Design e-2008

Nowy SUV z elektrycznym napędem niezbyt różni się pod względem designu od wersji z silnikami spalinowymi i Diesla. Peugeot e-2008 charakteryzuje się grillem w kolorze nadwozia. Uwagę przykuwa także wnętrze i tapicerka wykonana z Alcantary w szarym kolorze. Natomiast bryła nadwozia w wersji elektrycznej nie różni się od wersji z silnikami spalinowymi.

Odzyskiwanie energii i szybkie ładowanie

Cechą charakterystyczną modelu z elektrycznym napędem jest możliwość korzystania z trybu odzyskiwania energii „Brake”, umożliwiający doładowywanie akumulatora trakcyjnego. Proces ładowania akumulatorów trwa stosunkowo krótko – jeżeli zostanie wykorzystana technologia szybkiego ładowania dostępna dla tego modelu, w ciągu 30 minut ładowania poziom zgromadzonej energii w akumulatorach sięgnie 80%.

Takie efekty można uzyskać jednak tylko w przypadku zastosowania stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW. Niewątpliwą zaletą elektrycznego napędu jest brak emisji dwutlenku węgla. Zasięg modelu na jednym ładowaniu w cyklu WLTP wynosi 310 km według deklaracji producenta.

Jazda pół-autonomiczna

Peugeot e-2008 został wyposażony w szereg systemów wspomagania kierowcy. Jednym z nich jest system Advanced Grip Control, który jest uruchamiany za pomocą specjalnego pokrętła na konsoli centralnej. Za jego pomocą kierowca może wybrać sposób przenoszenia napędu. Do wyboru ma natomiast trzy tryby o wiele mówiących nazwach – śnieg, piasek i błoto.

Ponadto, nowy model otrzymał system Hill Assist Descent Control, który ułatwia zjazd ze stromego wzniesienia. Do dyspozycji kierowcy producent pozostawił pakiet Drive Assist zapewniający dostęp do półautonomicznej jazdy. Na uwagę zasługuje również system Lane Positioning Assist, który pomaga utrzymać samochód w odległości wybranej przez kierowcy od obu linii pasa ruchu.

Wirtualny kokpit i wysoki komfort jazdy

Nowoczesne technologie są widoczne we wnętrzu modelu. Peugeot i-Cockpit 3D zapewnia kierowcy ergonomiczną pozycję, zaś kierownica jest stosunkowo kompaktowa. Zamiast analogowych tarcz kierowca ma do dyspozycji panel złożony z wirtualnych zegarów 3D. Dodatkowo, na kokpicie widnieje duży ekran o przekątnej 10 cala i rozdzielczości HD.

Peugeot e-2008 może być dodatkowo wyposażony w system ADML Proximity, który działa w ten sposób, że odryglowuje drzwi, gdy kierowca zbliża się do samochodu. System multimedialny obsługuje szereg aplikacji, w tym Mirror Screen i TomTom Traffic. Użytkownicy smartfonów z pewnością docenią możliwość bezprzewodowego ładowania urządzeń w standardzie Qi 1.1.

Przednie fotele są podgrzewane i elektrycznie regulowane. Drugi rząd siedzeń może być dodatkowo doświetlony, za pomocą panoramicznemu dachowi ze szkła. System nagłośnienia zastosowany w nowym modelu to Hi-Fi Focal. Jak przystało na SUV-a Peugeot e-2008 posiada przestronny bagażnik.