Skoda Vision E – koncept, który zaskakuje futuryzmem

Skoda Vision E robi duże wrażenie zarówno pod względem designu, jak i zastosowanych technologii. Niektóre z tych rozwiązań z pewnością będą dostępne dla nabywców modelu produkcyjnego.

Fotele odwracają się o 20 stopni na zewnątrz, więc kierowca i pasażer mogą komfortowo wejść do kabiny. Do charakterystycznych elementów designu należą również tylne drzwi otwierane pod wiatr i niezastosowanie słupka B. Kanapa z tyłu kabiny została przewidziana dla dwóch osób.

Z przodu kabiny znajdują się ekrany multimedialne – nie jeden, ale kilka. Zostały one zintegrowane z inteligentnymi funkcjami, które są związane z poleceniami głosowymi oraz systemem monitorowania wzroku kierowcy. Konceptowi nie brakuje systemów wpływających korzystnie na poziom bezpieczeństwa. Oprócz systemów omijania przeszkody pojawi się tryb jazdy autonomicznej w korkach i na drodze szybkiego ruchu. Według zapewnień producenta komputer pokładowy ma zapamiętywać manewry kierowcy, jego preferowane miejsca parkingowe, czy nawet kierunek ustawienia auta.

Pod maską znajdują się swa silniki o łącznej mocy 306 KM napędzające niezależnie dwie osie. Maksymalna prędkość została ograniczona do 180 km/h, natomiast zasięg wynosi 500 km. Skoda wspomniała także o możliwości ładowania indukcyjnego.

Eksperci uważają, że model produkcyjny będzie bardziej praktyczny i przestronny – i zapewne mają rację, biorąc pod uwagę styl Skody.