Toyota Camry – powraca, ale jako hybryda

Toyota Camry – powraca, ale jako hybryda

Toyota Camry jest sedanem, który kilkanaście lat temu podbijał europejski rynek. Zmieniły się jednak trendy motoryzacyjne, co wymusiło niejako na producencie wprowadzenie szeregu zmian. Najistotniejszą modyfikacją najprawdopodobniej jest napęd, który nabierze hybrydowego charakteru.
Model w nowej odsłonie będzie produkowany w Japonii. Już w styczniu 2019 r. z taśmy produkcyjnej zjadą pierwsze egzemplarze. W Polsce nowa Toyota Camry będzie dostępna w maju 2019 r. Sylwetka Toyoty Camry charakteryzuje się wyjątkową dynamiką i muskularnością oraz nisko położonym środkiem ciężkości. Samochód mierzy 4885 mm długości, 1840 mm szerokości i 1455 mm wysokości, natomiast rozstaw osi jest równy 2825 mm. Pojemność bagażnika Toyoty Camry ósmej generacji wynosi aż 524 l.
Kierowca ma do dyspozycji kokpit w sportowym stylu. Fotele zostały pokryte tapicerką wykonaną z naturalnej skóry w białym lub czarnym kolorze. Pasażerowie na tylnej kanapie mają więcej miejsca. A do tego mogą elektrycznie regulować kąt oparcia foteli za pomocą panelu sterowania umieszczonego w podłokietniku. Komfort jazdy poprawi też roleta przeciwsłoneczna, klimatyzacja trójstrefowa oraz panel multimedialny – ekran dotykowy Toyota Touch 2 o przekątnej 7 – 8 cali. W najwyższej wersji wyposażenia kierowca będzie miał do dyspozycji dodatkowy ekran (10,6 cala) Head-Up Display wyświetlający obraz bezpośrednio na szybę.
Toyota Camry ósmej generacji otrzymała ponadto nowy system nawigacji, ładowarkę indukcyjną do urządzeń mobilnych z Qi i WPC oraz nowy system multimedialny MM17. Nabywcy z pewnością zwrócą uwagę także na szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense dostępny w standardzie.
Na zakończenie kilka słów o napędzie hybrydowym – w ósmej generacji pojawi się napęd Toyota Hybrid System II. Będzie to ósma „hybryda” tej marki dostępna na rynku europejskim. Napęd hybrydowy czwartej generacji jest dość niewielki, mimo że oferuje wyższą moc. Pracuje ciszej i jest bardziej przyjazny środowisku (niższa emisja spalin, niewielkie zużycie paliwa). Układ jest połączeniem czterocylindrowego silnika benzynowego Dynamic Force Engine (2,5 l) oraz silnika elektrycznego. Łączna moc generowana przez współpracujące ze sobą jednostki wynosi 218 KM. Przyspieszenie do 100 km/h jest równe 9,3 s, a zużycie paliwa przeciętnie wynosi 4,2-4,3 l/100 km. Silnik elektryczny jest wspierany przez niklowo-wodorowy akumulator trakcyjny Hyper-Prime nowej generacji.
Pokazy ósmej generacji Toyoty Camry zostały zapoczątkowane pokazem w salonie Toyoty w Krakowie w dniu debiutu modelu na paryskich targach – 2 października 2018 r.