Volkswagen ID.3 (2020) w trzech wersjach bateryjnych

Volkswagen ID.3 (2020) w trzech wersjach bateryjnych

Podczas międzynarodowych targów we Frankfurcie Volkswagen ID.3 (2020) został oficjalnie zaprezentowany jako jedna z trzech wersji różniących się pod względem pojemności baterii. Jako pierwszy na rynek wejdzie Volkswagen ID.3 posiadający baterię 45 kWh.

W kolejnych latach na rynku będą dostępne modele wyposażone w baterie o pojemności 58 kWh i 77 kWh. Przeprowadzone testy WLTP wskazują na to, że zasięg tytułowego modelu będzie wynosił w przypadku wersji z najmniejszą baterią około 230 – 330 km. Natomiast w odniesieniu do baterii o pojemności 58 kWh zasięg może wynosić około 300 – 420 km. Akumulator 77 kWh zapewni z kolei zasięg na poziomie 390 – 550 KM.

Konstrukcja Volkswagena ID.3 opiera się na płycie podłogowej MEB. Sylwetka jest nieco pochylona do przodu i wysoka. Już na pierwszy rzut oka widać, że została zaprojektowana z myślą o poprawie aerodynamiki i zmniejszeniu zużycia energii. Model posiada duży bagażnik, a pasażerowie siedzący na tylnej kanapie nie powinni narzekać na brak miejsca, mimo że pod podłogą zostały ukryte akumulatory litowo – jonowe nowej generacji.

Volkswagen ID.3 (2020) jest modelem produkcyjnym, który bazuje na koncepcie Volkswagen I.D. zaprezentowanego we wrześniu 2016 r. Był to pierwszy model tej marki wyposażony w całkowicie elektryczny napęd.

Pierwsze egzemplarze nowego modelu zostaną przekazane nabywcom prawdopodobnie latem 2020 r. według informacji podanych przez koncern VW do publicznej wiadomości.